Isnin, 29 Julai 2013

Sinar Ramadhan 2013 Kembali Lagi

Sinar Ramadhan tiba lagi....


Alhamdulillah, Setinggi-tinggi kesyukuran dirafa’kan ke hadrat Allah swt kerana kita diberikan kesempatan dan peluang untuk berada dalam bulan yang penuh Barakah, Rahmat dan Maghfirah ini.


Ramadhan adalah suatu bulan yang paling mulia dikurniakan oleh Allah untuk seluruh makhluk dibumi ini... Pintu rahmat dibuka, pahala dilipat gandakan, pintu keampunan terbuka luas, Al-quran diturunkan, dikurniakan pula Lailatul qadar dan segala perkara yang baik terkandung didalam bulan yang penuh barakah ini.


Dibulan ini, Allah memberi peluang seluas-luasnya kepada hamba-hambaNya untuk merebut setiap butir mutiara ini..


Sabda Rasulullah s.a.w : “(Allah s.w.t berfirman) : Sesungguhnya dia (hamba) meninggalkan makan dan minum serta syahwatnya kerana-KU. Puasa (yang dia kerjakan adalah) kerana-KU. Puasa adalah untuk-KU. Sedangkan, AKU memberi balasan setiap kebaikan itu dengan sepuluh kali ganda sehingga 700 kali ganda kecuali ibadah puasa. Ini kerana, ia (puasa) adalah untuk-KU dan (sudah tentu) AKU sendiri yang akan memberi balasannya”


(Diriwayatkan oleh Imam Malik dalam al-Muwaththa’, Kitab al-Shiyam – no: 603)

Marilah kita sama-sama merebut peluang ini, dan semoga kita diberi kekuatan, ketaqwaan dan keimanan untuk melakukan segala amal kebaikan dibulan Ramadhan ini dengan matlamat utamanya menjadi insan yang bertaqwa dan harus diingat, lakukanlah amalan-amalan itu bagaikan ini Ramadhan kita yang terakhir...


Oleh yang demikian, sempena dengan Ramadhan Al-Kareem ini, BAKTI menghidangkan aktiviti-aktiviti yang dapat melipat gandakan lagi pahala kita supaya kita tidak mensia-siakan Ramadhan ini... Diharap ikhwanul semua dapat mengutip mutiara-mutiara ilmu yang akan dihidangkan oleh ustaz dan ustazah dan kemudian mengamalkannya sebagai ibadah dan peringatan diri & keluarga seharian.


Sokongan daripada anda dalam menjayakan program Ramadhan ini adalah sangat dihargai.


Akhir kalam, selamat menyambut Ramadhan Kareem... Semoga ibadah puasa dan amalan-amalan kita semua diterima oleh Allah. Ameen.


AMAT SIA-SIA & RUGI MEREKA YANG MELALUI RAMADHAN NAMUN TIDAK MENDAPAT KEAMPUNAN! dan Anggaplah Ramadhan ini sebagai bulan saringan pelepasan ke Padang Masyar!


0 ulasan:

Catat Ulasan

Template by:
Free Blog Templates