Isnin, 27 Julai 2009

AWAS!! Ensiklopedia Islam Yang Sesat Lagi Menyesatkan

Salam,

AWAS! Dengan dakyah Yahudi untuk menyesatkan umat Islam.

Website ini: http://www.wikiislam.com/ memaparkan artikel dan
berita yang tidak benar mengenai Agama Islam. Satu tanda
yang menunjukkan bahawa Kebangkitan Islam sudah menyerlah
dan musuh-musuh Islam berusaha untuk mematahkannya.

Ayuh! Kita bangkit dan sebarkan kepada semua kenalan kita,
sahabat-handai, saudara-mara kita, keluarga kita mengenai
website http://www.wikiislam.com/ Yang Sesat Lagi Menyesatkan
ini.

Firman Allah dalam ayat 124 – 126 surah Toha :

وَمَنْ أَعْرَضَ عَنْ ذِكْرِي فَإِنَّ لَهُ مَعِيشَةً ضَنكًا وَنَحْشُرُهُ يَوْمَ الْقِيَامَةِ أَعْمَى قال رب لم حشرتني أعمى وقد كنت بصيرا قال كذلك أتتك ءايـتنا فنسيتها وكذلك اليوم تنسى

Maksudnya : Dan sesiapa yang berpaling engkar daripada ingatan dan petunjukKu maka sesungguhnya adalah baginya kehidupan yang sempit. Dan Kami akan himpunkannya pada hari qiamat dalam keadaan buta. Dia berkata: “Wahai Tuhanku, mengapa Engkau himpunkan daku dalam keadaan buta, padahal aku dahulu celik?” Allah berfirman : “ Demikianlah keadaannya di mana telah datang ayat-ayat keterangan Kami kepadamu lalu engkau melupakan serta meninggalkannya. Dan demikianlah engkau pada hari ini dilupa serta ditinggalkan”.

Umat Islam sentiasa diajar dan diperingatkan berkenaan hubungan antara seorang hamba dengan Allah dan hubungan hamba sesama hamba agar sentiasa selari dengan kehendak agama. Manusia yang engkar dan menjauhi panduan agama dalam menguruskan system kehidupan seharian sudah pasti akan ditimpa pelbagai masalah sehingga membawa kepada keadaan kucar-kacir dalam dirinya, keluarga dan masyarakat sekitarnya. Sistem Islam adalah ubat mujarab dalam menyembuhkan penyakit manusia samada yang melibatkan ibadat khusus, ekonomi, perundangan, sosial dan sebagainya di mana umat Islam yang menjauhi arahan syarak dalam menangani permasalahan yang timbul bukan sahaja tidak berupaya mengurangkan bebanan yang sedia ada malah semakin menambahkan penyakit yang baru lagi merbahaya. Ia seumpama pesakit yang tidak mahu menggunakan ubat yang mujarab yang ada pada tangan dalam menyembuhkan penyakit sebaliknya mengambil racun berbisa bagi menambah penderitaan yang sedia ada.

0 ulasan:

Catat Ulasan

Template by:
Free Blog Templates